VALŪTA - EUR |  SEK

Septiņi padomi paģiru simptomu mazināšanai

04.11.2019.
Lai jestrs vakars nepārtop nožēlas pilnā rītā!

Paģiras – cena, kuru atsevišķos rītos maksājam par iepriekšējā vakara jautrību. Organisma izpausmes alkohola pārstrādes laikā, gan zinātniski, gan dziesmā, ir tikušās aprakstītas jau izsenis, taču mazāk uzmanības pievērsts salīdzinoši jaunākai, taču ļoti noderīgai mākslai – laicīgai paģiru savaldīšanai.

Ir svarīgi izkopt veselīgu attieksmi pret paģirām – saprast, ka šīs sajūtas neliecina par to, ka jūsu organisms ir izdomājis jūs pamest likteņa varā, kārtējo reizi kļūstot par liecinieku tam, cik neapdomīgs esat bijis nedēļas nogalē.

Slāpes, galvassāpes un citas vainas, kuras liek sevi manīt nākamajā rītā, ir drošs signāls, ka jūsu ķermenis jau labu laiku sparīgi cīnās par labsajūtas atgūšanu un apkaro organismā esošo etanolu, vienlaicīgi izstrādājot acetaldehīdu – molekulu, kas tad arī ir atbildīga par iepriekšminētajiem simptomiem.

Īsāk sakot, paģiras nenozīmē, ka jūsu ķermenis ir izkāris balto karogu pilnīgā sakāvē – gluži pretēji. Ceļš līdz možumam gan, bez šaubām, var būtu ļoti mokošs. Tādēļ ir noderīgi zināt iedarbīgus veidus, kā padarīt šo organisma attīrīšanās procesu ciešamāku.

Taču pirms tam jāpiebilst – zāļu (tiešā izpratnē) pret paģirām nav. Ir vien veidi, kā mazināt to simptomus, taču tas NENOZĪMĒ, ka, sekojot visam zemāk minētajam, nākamajā rītā uzreiz esat tiesīgs sēsties pie transportlīdzekļa stūres.

 

Nesteidzīga rīta duša

Drīz pēc pamošanās un problēmas konstatēšanas par skādi, ne vien tikai paģiru dēļ, nenāks viegli pieejama ūdens terapija – duša, vēlams ne pārāk karsta.

Īpaši tad, ja iepriekšējā vakarā esat pielicis punktu jautrībām vēl ar drēbēm mugurā, ierasta rīta duša ne vien pamodinās jūs, bet arī ļaus atgūt kā ķermeņa, tā prāta spodrību un mundrumu.

Ir cilvēki, kuri šādos brīžos izvēlas tā dēvēto kontrast-dušu, salīdzinoši pēkšņi pārslēdzoties no silta uz vēsu ūdeni.

Paģiru stāvoklī šo gan ir ieteicams nepārvērst par šoka terapiju, pārslēdzoties no ledaina uz karstu ūdeni, īpaši tad, ja ķermenis ko tādu iepriekš dzīvē nav izbaudījis un paguvis pierast.

 

Iespēju robežās izvairies no pretsāpju tabletēm

Galvassāpes bieži vien ir neatņemama spēcīgu paģiru sastāvdaļa. Pirmais, ko vairums cilvēku šādos gadījumos mēdz darīt, ir sniegties pēc pretsāpju medikamentiem, taču patiesībā ir pietiekami daudz iemeslu tomēr izvēlēties paciest sāpes, protams, ar nosacījumu, ka to intensitāte neliek sarauties čiekurā.

Daudzi bezrecepšu pretsāpju medikamenti var izsaukt blakusefektus, kuri izpaudīsies daudz spēcīgāk, ja sistēmā ir alkohols.

Bez šī, pastāv arī iespēja iedzīvoties daudz nopietnākās veselības problēmās, tādēļ no šādiem medikamentiem paģiru gadījumā, iespēju robežās tomēr ieteicams turēties pa gabalu.

 

Ķermenim ir nepieciešams ūdens, taču ne pārāk daudz

Alkohols klasificējas kā diarētiķis, jeb vienkāršākiem vārdiem – alkoholisko dzērienu baudīšana nozīmē daudz biežāku došanos uz tualeti.

Zināmos apstākļos ūdens šādi no organisma var tikt izvadīts vēl pirms nieres to ir paguvušas izfiltrēt. Tas, savukārt, veicina dehidrāciju. Lai arī dehidrācija netiek uzskatīta par galveno paģiru cēloni, nākamajā rītā tā izpaudīsies kā slāpes, galvassāpes nogurums un sausa sajūta mutē.

Izvairīties no dehidrācijas gan ir pietiekami viegli. Nepieciešams vien uzņemt pietiekami daudz ūdens – aptuveni vienu glāzi tīra ūdens pēc katras alkoholiskā dzēriena glāzes, kā arī lielu glāzi ūdens pirms došanās pie miera. No rīta var variēt starp ūdeni un kādu sulu, vitamīnu dēļ.

Jāpiebilst, ka atsevišķos pētījumos iezīmējusies dažādu zāļu tēju negatīvā ietekme uz organisma spēju maksimāli ātri pārstrādāt alkoholu un paģiru ilgumu. No tām grūtā rītā tamdēļ labāk būtu atteikties.

Tikpat svarīgi ir arī nepārspīlēt ar ūdens dzeršanu – maksimāli daudz šajā gadījumā nebūs labāk. Pārlieku liels ūdens daudzums var noslogot organismu un piespiest jūs vairākas reizes naktī celties, lai apmeklētu tualeti, ietekmējot ļoti svarīgo miega kvalitāti.

 

Kafijas automātam ieteicams apiet ar līkumu

Nespēcīga kafija tīri pieraduma pēc droši vien pārāk nekaitēs, taču rītā pēc jaudīgas ballītes kofeīns ir viens no jūsu lielākajiem ienaidniekiem. Tas turpinās dehidrēt jūsu ķermeni, kas visticamāk nozīmēs vēl lielākas galvassāpes.

Kafija paģiru stāvoklī, iespējams, ir otrs sliktākais padoms, tieši aiz ieteikuma uzsākt rītu ar “vēl vienu malciņu”. Šāda stratēģija – ārstēt alkohola atstātās sekas ar alkoholu (uz īsu brīdi apmānot ķermeni) – novedīs vien pie vēl smagākām paģirām tuvākā nākotnē.

Turpinot par siltajiem dzērieniem – lieti var noderēt tā saucamās bez-kofeīna tējas. Patiesībā tās nebūt nav 100% brīvas no kofeīna, bet satur salīdzinoši maz. Ideāls siltais dzēriens šādiem apstākļiem būs tā dēvētā Roibuša (Rooibos) tēja, kas nesatur netic kofeīna.

 

Pēc trakas nedēļas nogales jāļaujas ilgākam miegam

Gan alkohols, gan arī saviesīgā pasākumā būšanas nerakstītie, sociālie noteikumi, kas paredz uzkavēties pāri pusnaktij, ietekmē jūsu miega kvalitāti.

Lai arī miega trūkums, pats par sevi, nav atbildīgs par vairumu paģiru simptomu, neizgulēšanās novedīs pie noguruma, kas, kopsummā ar slāpēm un citiem pašsajūtu graujošiem faktoriem, pavisam noteikti pasliktinās nākamo rītu.

Veiklu triku šeit, diemžēl, nav. Ja dienā pēc svinībām, burziņa, vai cita pasākuma, kurā plānots baudīt dzērienus, jums nav paredzēta iespēja pagulēt ilgāk, ieteicams atteikties no alkohola lietošanas, vai paša pasākuma apmeklēšanas.

Ja nu tomēr iespēja pasnaust ilgāk ir reāla – katra papildus stunda var būtiski uzlabot pašsajūtu, izkāpjot no gultas un nostājoties uz abām kājām.

 

Sātīgs mielasts pirms ballītes, pilnvērtīgas brokastis no rīta

Der zināt, ka to, cik nepanesamas nākamajā rītā būs paģiras, nosaka ne vien izdzertā alkohola daudzums, bet arī tas, cik daudz un kas ir apēsts. Tas var ievērojami ietekmēt to, kādas ir sajūtas laika posmā, kamēr organisms nodarbojas ar alkohola pārstrādāšanu.

Pirms pacelt pirmo kokteiļa glāzi, ieteicams apēst sātīgu maltīti. Svarīgākais, lai konkrētā recepte paredzētu gana daudz ogļhidrātu, proteīna un tauku. Ļoti laba izvēle būs uz cūkgaļas, liellopa gaļas, jēra vai kazas gaļas bāzēts ēdiens.

Tā dēvētās “sarkanās gaļas” ir bagātas ar B vitamīnu, kurš organismam ir palīgs alkohola pārstrādes procesā. 

Saprotams, ka šāds ēdiens droši vien būs pretrunā ar tievēšanai paredzētu diētu, taču šis ir praksē pārbaudīts veids, kā mazināt, vai izsargāties no paģiru simptomiem.

Tikpat svarīgi ir neatteikties no ēdiena nākamajā rītā, kad tas tik tiešām varētu būt pēdējais, par ko gribas domāt. Ar proteīnu un minerāliem bagāts ēdiens būs pareizākā izvēle, taču ir arī ļaudis, kuri apgalvo, ka labākās zāles pret paģirām ir – ātrās ēdināšanas restorānu burgeri un mērcītē slīkstoši frī kartupeļi.

 

Cītīga roku mazgāšana un higiēna kopumā

Sākumskolas skolotājas uzstājībai, dzenot bērnus mazgāt rokas pirms pusdienām, bija iemesls – rūpīga roku mazgāšana un citu higiēnas procedūru ievērošana ir vēl viens patiesi tālredzīgs solis.

Tiešā veidā paģiru izpausmes tas, protams, neietekmēs, taču, ņemot vērā to, ka laikā, kamēr organisms ir pakļauts alkohola ietekmei, vājinās imunitāte, roku mazgāšana var palīdzēt izvairīties no saslimšanas ar gripu.

Ballītes nozīmē ne vien enerģijas tērēšanu sarunām, dejām un alkoholisko dzērienu baudīšanu – tās vienlaicīgi ir vietas, kur pulcējas liels daudzums cilvēku, kas attiecīgi paaugstina iespējamību saķert kādu slimību.

Domājams, vairums piekritīs, ka izvairīties no kaut kā tāda ir laba doma, jo paģiras kopsummā ar iesnām, klepu, drebuļiem un citām saslimšanas pazīmēm nudien nebūs laba kombinācija.