VALŪTA - EUR |  SEK

Alkohols un slavenības

16.09.2019.
Septiņas pasaules zvaigznes, kuru dzērieni jānogaršo!

Drū Berimoras vīni, Farela Viljamsa liķieris sievietēm, Lil John alkoholiskais enerģijas dzēriens –  slavenību, kurām pieder vai ir piederējis savs alkoholisko dzērienu zīmols, patiesībā netrūkst. Taču ne viss, kam savu vārdu piekarinājusi kāda rokzvaigzne vai Holivudas aktieris, ir pirkšanas vērts. Aplūkojam septiņus slavenībām piederošus dzērienu zīmolus, kuru produkciju – kā tīrā veidā, tā kokteiļos – tik tiešām ir vērts nogaršot!

 

Konora Makgregora īru viskijs – “Proper Twelve”

 

Skandalozais īru izcelsmes MMA cīkstonis un bokseris Konors Entonijs Makgregors pasaules slavu galvenokārt iemantojis, pateicoties bravūrai un spējai oktagonā atbildēt par paša pateikto.

“Uz sitiena” gan ir grūti pateikt, kā Makgregoram ir bijis vairāk – cīņu vai skandālu par ālēšanos publiskās vietās –, taču cīkstoņa ideja startēt dzērienu pasaulē ar kārtīgu īru viskiju šķiet loģiska.

To Makgregors paveicis ar viskiju “Proper Twelve”, kas veikalu plauktos parādījās 2018. gada septembrī un nu ir pieejams arī starptautiski, tostarp, Spirits & Wines veikalos.

Interesanti un vienlaikus arī būtiski, ka vārds “twelve” (divpadsmit) šeit neapzīmē izturēšanas laiku – tas aizgūts no rajona nosaukuma, kurā Makgregors uzaudzis.

Dzimtajā īrijā šis viskijs acumirklī kļuva par “hitu” un atsevišķiem veikaliem nācās ieviest ierobežojumu – vienam klientam atļaujot iegādāties tikai divas pudeles vienā veikala apmeklējuma reizē.

 

Raiena Reinoldsa džins – “Aviation Gin”

 


Ja kāds jautātu, ar kādu dzērienu sevi labprātāk asociē labsirdīgi asprātīgais kanādiešu aktieris Raiens Reinolds, šķiet, būtu grūti acumirklī nākt klajā ar racionāli pamatotu atbildi, taču, uzzinot, ka Renolds ir izvēlējies savu vārdu saistīt ar džinu, tas, nez kādēļ, šķiet visnotaļ loģiski.

Kopš 2018. gada februāla Raiens Reinolds ir “iepircies” Portlendā (Oregonas štats, ASV) ražotā “Aviation American Gin” akcijās (zināms arī kā “Aviation Gin”), piebilstot, ka viņš negrasās aprobežoties vien ar sava vārda piekarināšanu zīmolam – Reinoldsam esot vīzija gan par šī zīmola identitāti, gan biznesa plānu un viņš paziņojis, ka grasās “atrotīt piedurknes”, lai turpmāk daudz veiksmīgāk virzītu šo džina zīmolu tirgū.

Aviation Gin”, kas esot pirmais ASV radītais krafta džins, garšu veido tajā sastopamās Kardamona, Koriandra, Stohādu lavandas, anīsa, sarsaparillas, čiekurogas un divu dažādu apelsīna paveidu miziņu nianses.

Uzmetot aci dzēriena radītāju mājaslapai, kurā dominē aktiera klātbūtne, top skaidrs, ka Raiens Reinolds to reklamē ieturētā, ASV Ziemeļrietumu štatu “nepieradināto” plašumu tēmā, pasniedzot kā dzērienu ārpus-pilsētas džentlmeņiem, kuriem nebūt nav bail sasmērēt rokas saimniecības darbos.

Šis džins ir pieejams arī tepat Latvijā, Spirits & Wine veikalos.

 

Merilina Mensona absints – “Mansinthe”

 

Merilins Mensons, kā gotu subkultūras, septiņdesmito gadu roka un industriālās mūzikas iedvesmots rokmūziķis, pasaules slavu iemantoja gadsimtu mijā, pateicoties albumiem “Mechanical Animals” (1998) un “Holy Wood” (2000). 

Floridā dzimušais un kristīgajā skolā skolotais mākslinieks tolaik kļuva zināms pateicoties skaļai, nepieradinātai mūzikai un īpatnējam skatījumam uz pasauli, kas savā ziņā dara loģisku mūziķa izvēli izveidot pašam savu alkohola zīmolu. 

Mensona izvēle – absints. Tas pats dzēriens, kurš, kā mēļo, dzinis uz priekšu savulaik nesaprastā 19. gadsimta gleznotāja Vinsenta Van Goga radošo garu.

“Mansinthe” pārdošanā nonāca 2007. gadā. Šis absints tiek ražots Šveicē, pēc augstākajiem standartiem. Tradicionāli zaļā nokrāsā “Mansinthe” tiek piešķirta dabiskā ceļā. Alkohola saturs vienā pudelē (atkarībā no paveida) svārstās no 66,6% līdz 68%.

Šī absinta sastāvā ietilpst tradicionālajā sastāvdaļā vērmelē sastopamais ķīmiskais elements Tujons. “Mansinthe” gadu gaitā ieguvis arī atzinību no dzēriena ekspertu vidus.

Mensona dzira nāca klajā laikā, kad ASV tika atcelts absinta tirgošanas ierobežojums. Gan ASV, gan vairākās Eiropas valstīs, pret šī dzēriena ražošanu un tirgošanu vērsās 1915. gadā, faktiski aizliedzot to jebkādā veidā. Tā atdzimšana, gan rūpnieciskā, gan kultūras kontekstā, sākās pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados.

 

Džastina Timberleika tekila – “Sauza 901”

 

 

Džastins Timberleiks ir iemantojis pasaules atzinību kā spožākā no 1995. gadā dibinātās ASV puišu grupas “NSYNC” zvaigznēm. Šo statusu viņam palīdzēja iemantot dziedātāja, dejotāja un aktiera 2002. gada solo albums “Justified”.

Veiksmīgajai solo debijai sekoja virkne citu, ne mazāk veiksmīgu albumu un arī periods, kurā Džastins Timberleiks visnotaļ pārliecinoši pierādīja sevi kā spējīgu aktieri.

Iespējams, viena no savādākajām mākslinieka avantūrām bija mēģinājums laist klajā savu tekilas zīmolu 2014. gadā. To paveikt Timberleikam palīdzēja meksikāņu ražotājs “Sauza”, radot “Sauza 901” (901 ir reģionālais kods mūziķa dzimtajā pilsētā Memfisā, Tenesī štatā, ASV).

Lai arī faktiski pirmo reizi savu tekilas zīmolu Timberleiks gan mēģināja radīt jau 2009. gadā, arī dzērienu biznesā talantiem bagātais mākslinieks, šķiet, ir trāpījis tieši desmitniekā – “Sauza 901” ir guvis plašu atzinību šī dzēriena cienītāju vidū.

“Sauza 901” tiek darīts no agaves auga un trīskārši destilēts šī dzēriena dzimtenē – Meksikā. Zinātāji apgalvo, ka to itin labi var baudīt gan kokteiļos, gan arī tīrā veidā.

 

Džordža Klūnija Tekila – “Casamigos”

 


Ar savu tekilu alkoholisko dzērienu tirgū reiz iesoļoja arī kādreizējais pasaules iekārojamākais vecpuisis, talantīgais aktieris Džordžs Klūnijs.

Lai arī sevis pārstāvēto zīmolu – “Casamigos” – kinozvaigzne pārdeva angļu alkoholisko dzērienu milzim “Diageo” 2017. gadā (runā, ka par 1 miljardu ASV dolāru), kopš tā radīšanas, Klūnija tekila ātri vien izpelnījās lielu popularitāti.

Interesanti, ka ideja par “Casamigos” sākotnēji bija tikai daļēji nopietna doma par tādas tekilas radīšanu, kuras pārlieku cītīga baudīšana otrā dienā neizsauktu paģiras – problēmu, kura regulāri piemeklēja Klūniju un divus viņa ļoti bagātos draugus kopīgos atvaļinājumos Meksikā.

Sākotnēji mazos daudzumos saražotā “Casamigos” tā iepatīkās arī citiem Klūnija draugu lokā nonākušajiem, ka novērotais lika trīs džentlmeņiem aizdomāties par lielāka, starptautiska tekilas zīmola radīšanu.

Sākt tirgoties publiski Klūniju un draugus mudinājis arī tekilas darītavas īpašnieks, sakot, ka gadā nosūta viņiem aptuveni 1000 pudeles. Tas nozīmējot vai nu to, ka alkohols aktiera diētā spēlē pārāk lielu lomu, vai arī to, ka viņš to aktīvi tirgo. Lai vai kā – turpmākai sadarbībai būšot vien jāiegādājas licence.

Tas tika izdarīts 2013. gadā un, kā jau minēts, “Casamigos” pārdošana ienesa prātam neaptveramu peļņu vien četrus gadus vēlāk, kļūstot par visstraujāk augošo “super-premium” tekila zīmolu ASV.

“Casamigos” tulkojumā nozīmē “draugu māja” – šķietami perfekts tekilas zīmola nosaukums, ņemot vērā sākotnēju ideju.

 

Deivida Bekhema skotu viskijs – “Haig Club”

 

Angļu futbola leģenda Deivids Bekhems skotu viskijam pievērsās 2014. gadā, aptuveni gadu pēc savas profesionālās karjeras noslēgšanas.

Stājoties partnerattiecībās ar pasaules lielākā alkohola ražotāja “Diageo” paspārnē esošo skotu viskija zīmolu “Haig”, “Manchester United” bijušais labais, malējais pussargs Bekhems laida klajā unikālā pudelē sapildīto un savdabīgi iepakoto “Haig Club”.

Zilā taisnstūra, smaržām līdzīgajā pudelē nopērkamais viengrauda viskijs “Haig Club” tiek raksturots kā viegls un salds (40% alkohola saturs). “Haig Club” uz pudeles nav norādīts izturēšanas vecums. Spriežot pēc tā, kā Bekhems reklamē šo viskiju, dzēriens ir paredzēts atspirdzinošu, pilsētniecisku kokteiļu pagatavošanai.

Tā izcelsme ir Kameronbridžas darītava. To radīja Džons Heigs, kurš 1824. gadā dibināja kompāniju. Šī darītava kļuva par vietu, kurā Džons Heigs ļāvās ar viskija darīšanas inovācijām saistītiem eksperimentiem, stingri pieturoties pie uzskata, ka gadsimtiem senas tradīcijas vēl nenozīmē to, ka procesā nav vietas uzlabojumiem. Būtiski piebilst, ka Heigu dzimta ir vecākā joprojām aktīvā viskija darītāju dzimta Skotijā.

 

Metjū Makonahija burbons – “Wild Turkey Longbranch”

 

Amerikāņu filmu aktieris Metjū Makonahijs licis sevi pamanīt gan komēdijās, gan vēsturiskās drāmās, gan arī biogrāfiskās filmās, īpašu atzinību gūstot par savu lomu filmā “Dallas Buyers Club”, kurā Makonahijam bija jātēlo  Rons Vudrufs – kovbojs ar AIDS diagnozi, kuram saviem spēkiem bija lemts cīnīties par savu un citu AIDS slimnieku dzīvību astoņdesmitajos gados, laikā, kad izpratne par šo slimību bija vāja.

Ieceri izmēģināt savu roku alkoholisko dzērienu nozarē Makonahijs realizēja 2016. gadā, kad mediju uzmanību sev pievērsa ASV burbona ražotājs “Wild Turkey”, paziņojot, ka Holivudas zvaigzne nu ir kļuvis par zīmola radošo direktoru.

Makonahijs un “Wild Turkey” galvenais destilētājs Edijs Rasels kopā radīja “Wild Turkey Longbranch” – Teksasas un Kentuki “garšu” apvienojumu, kā “Facebook” tiešraidē, atklājot dzērienu, pauda Makonahijs.

“Longbranch” burbonā var sajust karameles bumbiera un citrusa nianses. Tā pamatā ir astoņus gadus izturēts “Wild Turkey” burbons. 

Tā darīšanā apvienoti divi dažādi filtrācijas procesi – vienā tiek izmantotas Amerikas baltā ozola ogles, savukārt otrā – Teksasas meskita koka ogles.