VALŪTA - EUR |  SEK

FOTOGRĀFS TOMS ŠICS: ALKO IR INTERESANTĀKS NEKĀ FASHION

05.02.2018.
Vai fotogrāfam vienmēr jābūt skaidrā? Vai fotografēt skaistas pudeles, tādas kā Generous džinam, ir interesantāk, nekā fotografēt dārgu zīmolu apģērbus? Soctīklu influenceris Toms (tomsics - 11 000 sekotāju Instagram), kurš profesionāli nodarbojas ar fotogrāfiju un videogrāfiju, mums pastāstīja par savām profesionālajām kā arī personīgajām attiecībām ar alkoholu.

Tu nupat atgriezies no Igaunijas. Vai sanāca arī patusēt ar igauņiem, vai nodarbojāties tikai ar darba lietām?

Pēc sapulces iedzērām vīnu restorānā, bet es to nesauktu par tusiņu. Man ar šiem cilvēkiem tomēr nesaistās brīvais laiks, tāpēc tas bija ļoti formāli.

 

Vai igauņi darba vidē ir formālāki par citām tautībām?

Tad, kad strādāju Dānijā, bija pat tā, ka tikšanās sākumā mēs izdzērām pa alum. Sēžam sapulču telpā, tur ir ledusskapis, visi iedzer alu un domā idejas. Tāpat bieži vien sēdēju ofisā pie sava darba galda ar austiņām, strādāju pie projekta un dzēru alu. Igaunijā tev ir jāiet formālāk uz to visu... Kaut gan, laiku atpakaļ, strādājot pie viena cita projekta, vienreiz tusējām vienas igauņu kolēģes lauku mājā, kur dzērām džinu ar Fentimans Rose Lemonade. Starp citu, super labi iet kopā ar džinu! Piemēram, Fentimans Ginger Beer. Šīm limonādēm ir tāda stiprāka, asāka garša - tu vari tās lēnām malkot arī “tīrajā” bez alkohola. 

 

Tev patīk fotografēt dažādus dzērienus dažādos traukos - kas tajos ir interesants?

No foto viedokļa - objekts ar šķidrumu iekšā un kaut kāda daļa ikdienišķuma. Daudzas reizes esmu skatījies un domājis, ka cilvēkiem tuvākas ir tās lietas, ar kurām viņi var asociēties - vai tā būtu kafijas krūze, vai limonāde, vai alus, vai cits dzēriens, kuru tu iesaisti vidē. Tu pasniedz kaut ko ikdienišķu un pierastu neparastā gaismā, un tas uzreiz piesaista.

 

Tātad tu kā influencers esi atkodis, ka tās vienkāršās lietas, ar kurām visi spēj identificēties, nostrādā vislabāk?

Jā! Es gan vēl skatos, kā to visveiksmīgāk izmantot. Taču man personīgi patīk parādīt to “garlaicīgo daļu” citā gaismā, lai būtu tāds: ”Ā, nice! Nezināju, ka tas tā izskatās, ka to var izdarīt šādi!”

 

Ko ir grūtāk fotografēt - dārgus dzērienus vai ekskluzīvu zīmolu apģērbus?

Noteikti grūtāk ir kaut ko interesantu un nebijušu uztaisīt ar dzērieniem, taču no otras puses, tas ir lielāks izaicinājums, tur ir vairāk iespēju izpausties, parādīt savu ideju. Fotografējot modi, tev palīdz modelis, viņa personība un vēl daudzas lietas. Taču fashion ir arī ļoti “izbraukāta” teritorija, gan Instagram, gan ārpus tā. Dzērieni it kā arī, taču lielais vairums alkohola reklāmu izskatās vienādi - smuki nolikta pudele un viss, parasta klusā daba.

Man ļoti patika strādāt pie Jameson projekta. Uzdevums bija doties uz mežu, vai pastaigā pie dabas, paņemot līdzi pudeli, un tad to fotografēt.

 

Tad tu devies pārgājienā, iekurināji ugunskuru, atkorķēji viskiju un centies noķert noskaņu fotogrāfijai?

Es nemaz netaisīju pudeli vaļā. Par alkohola lietošanu projektam - strādājot pie produktu fotografēšanas vai lifestyle projektiem, man tas īsti neder - tur es cenšos būt maksimāli sharp.

Alkoholu lietoju tad, ja jāfotografē pasākumi, koncerti. Esmu diezgan skaidri sapratis, ka pāris dzērieni - rums ar kolu vai džins ar toniku - pirms pasākuma palīdz redzēt apkārt notiekošo brīvāk un būt uz līdzīga viļņa kā pārējie apmeklētāji. Cenšos nefotografēt masu pasākumus, esot pilnīgi skaidrā.

 

Kuru no dzērieniem tu pats gribētu fotografēt?

Chivas. Man šis viskijs liekas ļoti baudāms, tādēļ arī labprāt kādreiz strādātu ar to.