VALŪTA - EUR |  SEK

DIĒTA UN ALKOHOLS. KO DRĪKST UN KO - NĒ!

19.10.2017.
Tu ievēro diētu vai tikai domā par to? Tai pat laikā tavas nedēļas nogales mēdz izvērsties par lielākiem vai mazākiem svētkiem. Iespējams, tu uzdod sev jautājumu - kā sabalansēt veselīgu uzturu ar kādu glāzi garda dzēriena, būtiski neietekmējot diētas rezultātus? Pat ja neplāno nomest svaru, visnotaļ interesanti ir uzzināt, cik tad kalorijām bagāti ir mūsu relaksējošie dzērieni. Varbūt, ka nākamā ēdienreizē iztiksim tikai ar gaišo alu?

Visizplatītākais uzskats ir tāds, ka diēta ar alkoholu nav apvienojama, jo alkoholā ir daudz kaloriju. Bet vai tik tiešām tas “velns” ir tik melns, kā viņu mālē? Apskatīsim populārākos alkoholisko dzērienus un kaloriju skaitu tajos.

 

Kalorijas uz 100 ml dzēriena:

  •     martini 243 kcal,
  •     rums 231 kcal,
  •     olu liķieris 135 kcal,
  •     sangrija 105 kcal,
  •     šampānietis, sausais 92 kcal,
  •     šampānietis, rozā 87 kcal,
  •     bordo vīns 85 kcal,
  •     šampānietis, bruts 85 kcal,
  •     alus, gaišais, tumšais (5%) 33-45 kcal,
  •     vīns, galda 84 kcal,
  •     vīns, baltais (Sauvignon Blanc, Riesling) 81-83 kcal,
  •     vīns, sarkanais (Pinot Noir, Chianti) 83-85 kcal,
  •     džins, rums, vodka, viskijs 220-240 kcal,
  •     tekila 231 kcal,
  •     liķieris, kafijas 336 kcal,
  •     liķieris (Amaretto, Cointreau, Kahlua, Benedictine u.c.) 359 kcal.

 

Ja pieņemam, ka vidēji dienā jāuzņem 2000 kalorijas, un ideālā variantā jāēd piecas reizes dienā, nelielas porcijas, tad sanāk, ka vienā edienreizē uzņemam tikpat daudz kaloriju, cik izdzerot nepilnas divas glāzes Martini.

 

Redzam, ka tikai retais alkoholiskais dzēriens ir kalorijām bagāts – vairākums satur tik pat kaloriju, cik dažs labs diētiskais produkts. Ja diētas laikā ir atļauts lietot alkoholu, neaizmirstiet arī tā kalorijas ieskaitīt atļautajā dienas kaloriju skaitā. Protams, nav objektīvi salīdzināt pārtikas produktu un alkoholisko dzērienu kaloriju skaitu, jo alkohola kalorijas atšķiras no pārtikas kalorijām ar to, ka tās nav noderīgas – tās nedod organismam nepieciešamās vielas un nemazina ēstgribu, tieši pretēji, to var palielināt.

Lai arī kā mēs censtos uzzināt patiesību par diētas un alkohola savienošanu, patiesība ir tāda, ka šajā jautājumā nav vienota viedokļa, jo nav arī viennozīmīgu pētījumu rezultātu, kas apstiprinātu, ka alkohols veicina vai neveicina aptaukošanos. Tieši šīs nevienprātības dēļ arī diētu noteikumos vērojama viedokļu šķelšanās – vienās ir kategoriski aizliegts lietot alkoholu, bet citās atļauts to lietot nelielos daudzumos. Starp citu, lai cik dīvaini tas neskanētu, ir izstrādāta pat vīna diēta, kura jāietur 3 dienas un kuras laikā iespējams zaudēt pat 5 kilogramus.

 

Ja šaubieties par to, vai lietot vai nelietot alkoholu diētas laikā, jums derētu zināt faktu, ka alkohols lielos daudzumos nomāc centrālo nervu sistēmu, palēnina vielmaiņu un kavē tauku sadedzināšanu, tāpēc kopumā tas negatīvi ietekmē figūru. Alkohols arī veicina apetīti, kas jums var likt apēst daudz vairāk nekā nepieciešams. Tomēr, runājot tieši par vīnu, tiek uzskatīts, ka tajā ir enzīmi, kas uzlabo gremošanu un palīdz pārstrādāt treknu pārtiku.

 

Ja tomēr neizdodas diētas laikā atturēties no alkohola, derētu ievērot dažus noteikumus: dzert tikai kvalitatīvu alkoholu, darīt to saprātīgā daudzumā un vēlams laikā līdz 00:00 un pēc 06:00, jo tad vielmaiņa strādā normālā ātrumā. Ik pēc glāzes alkohola izdzert glāzi ūdens, kafiju vai tēju, nelietojiet alkoholu kā slāpju remdētāju.

 

Taču ir arī kāds ļoti labs fakts šajā tēmā – alkohola kalorijas organismā “sadeg” daudz ātrāk nekā kalorijas, kas iegūtas no pārtikas. Un, vēl patīkamāks fakts – glāzi sarkanvīna iesaka izdzert vismaz ik pāris vakarus, tas pozitīvi ietekmē sirds un asinsvadu sistēmu, nervu sistēmu un arī garastāvokli.